Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Η άσπρη κιμωλία και ο μαύρος μαρκαδόρος ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ



Η άσπρη κιμωλία και ο μαύρος μαρκαδόρος
ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πρόσωπα:
Άσπρη κιμωλία
Μαύρος μαρκαδόρος
Μαθητής Α΄
Μαθητής Β΄
Μαθητής Γ΄
Μαθητής Δ΄
Μαθητής Ε΄
Μαθητής ΣΤ΄
Δάσκαλος
Υπουργός Παιδείας
Υπουργός Οικονομικών
Γραμματέας
Υφυπουργός Παιδείας Α΄
Υφυπουργός Παιδείας Β΄
Υφυπουργός Οικονομικών Α΄
Υφυπουργός Οικονομικών Β΄

Περίληψη: η άσπρη Κιμωλία μαθαίνει από το μαύρο Μαρκαδόρο ότι θα μπει σε διαθεσιμότητα, δηλαδή θα αποσυρθεί από τα σχολεία, στα πλαίσια ενός ευρωπαϊκού προγράμματος. Η ίδια ωστόσο γνωρίζει ότι θα κλείσουν πολλά σχολεία στη χώρα, στα πλαίσια ενός εθνικού προγράμματος, κάτι που απογοητεύει το μαύρο Μαρκαδόρο. Οι δυο τους ενώνουν τις δυνάμεις τους και παρά τη διαφορετικότητά τους, συνεργάζονται, ταξιδεύουν μέχρι το Υπουργείο Παιδείας και καταφέρνουν να αλλάξουν το «Πρόγραμμα Αναδιάρθρωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης»!

ΣΚΗΝΗ ΠΡΩΤΗ

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Κάπου στις μέρες μας, στο διθέσιο δημοτικό σχολείο της Παλαιόστανης, ενός απομακρυσμένου χωριού της Πιερίας, σε μια αίθουσα γεμάτη χρώματα και σχήματα στους τοίχους, εκεί στη βάση του μαυροπίνακα, ζούσε μια άσπρη, κάτασπρη κιμωλία, που είχε μια κάποια ηλικία. Μία μέρα κατέφτασαν, από το Υπουργείο Παιδείας, πακέτα γεμάτα μαύρους μαρκαδόρους που συνοδεύονταν από ένα έγγραφο που έγραφε με κεφαλαία γράμματα:

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΙΜΩΛΙΑΣ,

Η ΚΙΜΩΛΙΑ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

Κιμωλία          -Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα αντικατάστασης της κιμωλίας; Από πού ακούστηκε αυτό;  Έτσι κάνουν στην Ευρώπη; Πετάνε στα αζήτητα τις κιμωλίες; Τόσα χρόνια προσφοράς στην παιδεία και τώρα μας αποσύρουν; Μας καταργούν; Μας απολύουν; Θα γίνουμε δηλαδή είδος μουσειακό;

Μαρκαδόρος  -Είναι εντολή του Υπουργείου κιμωλία, με κονδύλια της Ευρώπης! Βλέπεις τα χρόνια περνάνε, η τεχνολογία τρέχει. Δε διαβάζεις που λένε γενικότερα διαθεσιμότητα, απολύσεις; έχει βουήξει ο τόπος.

Κιμωλία       -Λες να μη γνωρίζω την επικαιρότητα μαρκαδόρε; Εσύ αλήθεια πότε πρόλαβες και ενημερώθηκες, εδώ δεν πρόλαβες καλά καλά να βγεις από τη συσκευασία σου.

Μαρκαδόρος   -Ήρθα από την Ευρώπη, μην το ξεχνάς…από το κέντρο των εξελίξεων…των προγραμμάτων…των κονδυλίων… εμείς είμαστε η τελευταία λέξη της μόδας για την αναδιάρθρωση στα σχολεία!



Η άσπρη κιμωλία τον κοιτάζει με απορία.

Κιμωλία          -Μόδα στα σχολεία; Και τί είναι τα σχολεία πασαρέλα να παρελαύνεις στους πίνακες; Ξέρεις νεαρέ μου πόσα χρόνια έχω φθαρεί εγώ σε μαυροπίνακα; Ξέρεις πόσα γράμματα και πόσους αριθμούς έχω γράψει, πόσους κανόνες γραμματικής και πόσες προπαίδειες; Έχω ασπρίσει περισσότερο από όσο άσπρη ήμουν, πέρασαν χρόνια πολλά. Έχω μεγαλώσει γενιές και γενιές παιδιών. Έχω βγάλει στη σύνταξη γενιές και γενιές δασκάλων….μέχρι και υπουργό έβγαλα! Τον σημερινό Υπουργό Παιδείας παρακαλώ.

Μαρκαδόρος    -Τον σημερινό Υπουργό που σήμερα σε βάζει σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα! Λέξη και αυτή, ολόκληρος σιδηρόδρομος.

Κιμωλία          -Κάποιο λάθος θα έγινε. Εμένα κρατούσε στα χέρια του όταν ήταν παιδί. Τότε που είχαμε τους δικτάτορες και ο υπουργός μάθαινε τα κεφαλαία γράμματα «ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», τότε που μπέρδευε τη λέξη παιδιά με τη λέξη παιδεία.

Μαρκαδόρος    -Μπορεί να τα έκανες όλα αυτά άσπρη, σκονισμένη κιμωλία, μπορεί να σε κρατούσε στα χέρια του ένας μαθητής επί δικτατορίας που έγινε Υπουργός επί δημοκρατίας, αλλά τώρα έχουν ανακαλύψει εμένα, τον μαρκαδόρο! Γράφω γρήγορα, αθόρυβα και χωρίς σκόνη. Ο πίνακας μου είναι άσπρος και γυαλιστερός, όχι σαν τον δικό σου τον μαύρο και μουντό. Είμαι βλέπεις ότι πιο καινούργιο κυκλοφορεί στην εκπαίδευση. Καιρός λοιπόν για αναδιάρθρωση, καιρός να μπεις σε διαθεσιμότητα!



Η κιμωλία γράφει στον μαυροπίνακα: κρίση, απολύσεις, διαθεσιμότητα, αναδιάρθρωση

Μαρκαδόρος    -Είναι τελικά μορφωμένη, πολύ μορφωμένη, σχεδόν παραμορφωμένη! Εγώ δεν ξέρω ούτε καν πώς γράφεται η λέξη κρίση. Αύριο θα μάθω και εγώ από όλα, τί αριθμούς, τί  γράμματα και θα της παραβγώ.

Κιμωλία         -Είναι όλο έπαρση και χαζοπερηφάνεια, είμαι σίγουρη πως σύντομα θα την πατήσει. (χαμηλόφωνα)



Η κιμωλία συνεχίζει να γράφει: συνένωση σχολείων, κλείσιμο σχολείων

Μαρκαδόρος   -Κλείσιμο σχολείων; διαβάζω καλά; έχουν σκοπό να κλείσουν σχολεία;

Κιμωλία          -Ναι

Μαρκαδόρος   -Τί ναι; και πως το λες έτσι ξεψυχισμένα το ναι; δεν αντιδράς;

Κιμωλία          -Και τί να κάνω μαρκαδόρε;  Εσύ δεν είπες πως αν θέλουν να καταργήσουν κάτι το καταργούν; Εσύ δεν είπες πως θα καταργήσουν τις κιμωλίες; Μόνο που δεν ήξερες ότι θα καταργήσουν και τα σχολεία!

Μαρκαδόρος   -Όχι αυτό δεν γίνεται, δεν γίνεται σου λέω. Να κλείσουν σχολεία αποκλείεται. Αφού μας το είπαν στο εργοστάσιο. «Θα κατακλύσετε τα σχολεία» μας υποσχέθηκαν! Ο αποθηκάριος μας το επιβεβαίωσε:

                        Έγινε, λέει, μεγάλη προμήθεια, πήρανε, λέει, μεγάλη μίζα, χοντρά λεφτά!

Κιμωλία           - (με ειρωνεία) Από υποσχέσεις και προμήθειες…..Θα κατακλύσετε τα σχολεία τώρα που καταργούν τη δημόσια παιδεία...ωραία ομοιοκαταληξία!

Μαρκαδόρος    - Άσε τα ποιήματα κιμωλία και δες τί μπορούμε να κάνουμε. Πρέπει να αντισταθούμε, να επαναστατήσουμε.

Κιμωλία          -Εσύ είσαι ο νέος, εσύ θα αντιδράσεις, εγώ είμαι μεγάλη για τέτοια. Εγώ πάλεψα να ιδρυθούν σχολεία, να μορφώνονται όλα τα παιδιά, πλούσια-φτωχά.



Η κιμωλία  σιωπά. Το ίδιο και ο μαρκαδόρος.

Μαρκαδόρος   -Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι δικό σου. Εγώ αποκλείεται να καταργηθώ. Εγώ είμαι ότι πιο καινούργιο υπάρχει, είμαι η τελευταία παραλαβή.

Κιμωλία            -Μην το λες! Πολλά συμβαίνουν σε τούτη τη χώρα. Τελευταία παραλαβή ήταν κάποια τρένα που δεν έτρεξαν ποτέ σε ράγες και μείνανε να σκουριάζουν στους σιδηροδρομικούς σταθμούς……

Μαρκαδόρος   -Τι θέλεις να πεις; Πως θα μας αφήσουν να στεγνώσει η μελάνη μας; Αυτή η τεχνολογικά προηγμένη μελάνη; Όχι, όχι το αποκλείω… μπορεί να μη γνωρίζω προσωπικά τον Υπουργό όπως εσύ, έχω όμως τα διαπιστευτήρια του Υπουργείου. Εμένα σε διαθεσιμότητα δε θα με βάλουν. Το πρόγραμμα αναφέρεται σε εσένα. (το τονίζει)

Η κιμωλία γέρνει και κοιμάται. Το ίδιο κάνει και ο μαρκαδόρος.



ΣΚΗΝΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Ξημερώνει, η κιμωλία και ο μαρκαδόρος ξυπνάνε. Μπαίνουν τα παιδιά στην τάξη και ο δάσκαλος μετά. Πιάνει ο δάσκαλος να γράψει μα  ο μαρκαδόρος δεν γράφει.

Δάσκαλος        -Κάποιος άφησε το καπάκι του μαρκαδόρου χθες ανοιχτό. Μάλλον κάποιος περίεργος θα ήθελε να εγκαινιάσει το μαρκαδόρο και η μύτη  έχει στεγνώσει.



Κοιτάζει τους μαθητές και αυτοί από ντροπή κατεβάζουν το κεφάλι. Κλείνει το καπάκι και πηγαίνει στην άλλη πλευρά της τάξης. Παίρνει την κιμωλία.

Δάσκαλος        -Ευτυχώς που έχουμε εναλλακτική. Γυρίστε τα θρανία από την άλλη πλευρά. Θα γράψουμε στον μαυροπίνακα με την κιμωλία.



Οι μαθητές γυρίζουν τα θρανία

Δάσκαλος        -Το ρήμα δουλεύω στον αόριστο είναι δούλεψα και στον εξακολουθητικό μέλλοντα είναι θα δουλεύω.



Ο δάσκαλος γράφει θα δουλεύω αλλά η κιμωλία γράφει “ανεργία”

Δάσκαλος        -Μα τί συμβαίνει;



Σβήνει τη λέξη και γράφει ξανά αλλά πάλι η κιμωλία γράφει τη λέξη ανεργία.

Δάσκαλος       -Δεν μπορώ να καταλάβω. Ας αφήσουμε το ρήμα δουλεύω ας πάρουμε το ρήμα εργάζομαι, στον αόριστο είναι εργάστηκα, στο μέλλοντα είναι θα εργάζομαι. 



αλλά η κιμωλία γράφει πάλι “ανεργία” τα παιδιά γελάνε

 Μαθητές         -Κύριε, κύριε το χέρι σας τρέμει.

Δάσκαλος        -Μα εγώ γράφω τις λέξεις θα δουλεύω, θα εργάζομαι και η κιμωλία γράφει ανεργία.

Μαθητής A΄    -Κύριε μάλλον δεν κοιμηθήκατε καλά.

Δάσκαλος        -Μπα ...δεν νομίζω, κοιμήθηκα σαν πουλάκι.

Μαθητής Β΄    -Ε, τότε μάλλον δε φάγατε το πρωινό σας.

Δάσκαλος        -Μπα… έφαγα σαν λύκος.

Μαθητής Γ’     -Ε, τότε μάλλον ζείτε εκτός πραγματικότητας. Το σχολείο μας θα κλείσει.

Δάσκαλος        -Θα κλείσει; Από πού το μάθατε; Δε μπορεί, το σχολείο μας να κλείσει, το σχολείο είναι το μέλλον σας.

Μαθητής Γ’     -Συγνώμη που σας μίλησα έτσι απότομα, αλλά είμαι πολύ στεναχωρημένος. Το είπαν στις ειδήσεις, το σχολείο μας κλείνει κύριε.

Μαθητής Δ΄     -Και άμα κλείσει το σχολείο μας εσείς θα μείνετε άνεργος....

Δάσκαλος        -Η κατάσταση είναι σοβαρή, ακόμη και άνεργος να μη μείνω, ακόμη και αν μετακινηθώ σε άλλο σχολείο, ακόμη και αν εσείς μεταφερθείτε στο σχολείο του πιο κοντινού χωριού, ένα είναι σίγουρο. Ότι αυτό το σχολείο ίσως δε θα λειτουργήσει ποτέ ξανά....

Μαθητής Ε΄     -Και το κτίριο; Τί θα απογίνει το κτίριο κύριε;

Μαθητής Α΄     -Και τα θρανία μας;

Μαθητής Β΄     -Και οι πίνακες;

Μαθητής  Γ΄    -Και ο καινούργιος μαρκαδόρος;

Μαθητής  Δ ΄   -Και η παλιά κιμωλία;

Μαθητής Α΄     -Και το μέλλον μας;



Σιωπή παντού. Ο μαρκαδόρος κουνιέται. Ο δάσκαλος τον παίρνει και αρχίζει να γράφει.

Δάσκαλος        -Φαίνεται το καπάκι που του έβαλα τόση ώρα τον ζέστανε και γράφει. Ας συνεχίσουμε το μάθημα παιδιά. Γυρίστε πάλι τα θρανία.



Οι μαθητές γυρίζουν τα θρανία προς τον άσπρο πίνακα.

Δάσκαλος        -Το ρήμα δουλεύω στον στιγμιαίο μέλλοντα είναι θα δουλέψω.



Ο μαρκαδόρος γράφει “θα διεκδικήσω”

Δάσκαλος        -Μάλλον ο μαρκαδόρος είναι συνεννοημένος με την κιμωλία παιδιά.

Γελάνε όλοι

Δάσκαλος        -Ας δοκιμάσουμε το ρήμα εργάζομαι στον στιγμιαίο μέλλοντα είναι θα εργαστώ



ο μαρκαδόρος γράφει “θα διεκδικήσω”

Δάσκαλος          -Κάτι θέλουν να μας πουν νομίζω μαρκαδόρος και κιμωλία.

Μαθητής Α΄       -Θέλουν να μας ξεσηκώσουν!

Μαθητής  Β΄      -Να μας ενθαρρύνουν!

Μαθητής Γ΄       -Είναι μαζί μας!

Μαθητής Δ΄      - Δε θέλουν να κλείσει το σχολείο.

Δάσκαλος          -Λοιπόν, έχω μια ιδέα. Είσαστε μικρά παιδιά και έχετε πολλή φαντασία. Μπορούμε να ξεκινήσουμε τον αγώνα μας τώρα. Ποια είναι τα εφόδια μας;

Μαθητής Α΄       -Έχω ένα νεροπίστολο στο σπίτι!

Μαθητής  Ε΄     -Έχω ένα όπλο από τα καρναβάλια και σκάγια πολλά! 

Μαθητής ΣΤ΄     -Έχω και ένα ξίφος με θήκη!

Δάσκαλος          -Λοιπόν αγόρια ηρεμήστε. Τα όπλα των παιδιών είναι η αγνότητα της ψυχής τους. Αποτυπώστε λοιπόν με δικά σας λόγια την αγάπη σας για το σχολείο. Γράψτε με απλά λόγια, με απλές λεξούλες τα συναισθήματά σας, ζωγραφίστε το σχολείο, την τάξη σας. Θα τα στείλουμε στον Υπουργό. Μπορεί να τον συγκινήσουμε.

Μαθητής Β΄       -Ο Υπουργός πήγε σχολείο κύριε;

Δάσκαλος          -Πήγε παιδιά μου. Πήγε και σε ανώτερο σχολείο, στο πανεπιστήμιο.

Μαθητής Γ΄       -Και αφού έμαθε τόσα γράμματα γιατί θέλει να κλείσει το δικό μας    σχολείο κύριε;

Μαθητής Δ΄       -Εμείς δε δικαιούμαστε να μάθουμε γράμματα;

Μαθητής Ε΄       -Εμείς δε δικαιούμαστε να πάμε στο πανεπιστήμιο να μάθουμε και τα κεφαλαία γράμματα;

γελάνε όλοι

Δάσκαλος         -Κεφαλαία θα μάθετε μαζί μου, απλά εκεί μαθαίνει κανείς....

Μαθητής ΣΤ΄   -Πώς να κάνεις κάποιον άνεργο....

Μαθητής  Α΄    -Πώς να κλείνεις σχολεία....

Μαθητής  Β΄    -Πώς να καταργείς κιμωλία και μαρκαδόρο....

Μαθητής  Γ΄    -Πώς να καταστρέφεις το μέλλον των άλλων…



η κιμωλία και ο μαρκαδόρος σηκώνονται...και γράφουν....

είναι στο χέρι σας να διεκδικήσετε

οι μαθητές κοιτιούνται και σκέφτονται

Κιμωλία          -Μαζί θα τα καταφέρουμε, θα πείσουμε τους μαθητές ότι μπορούν να τα καταφέρουν....

Μαρκαδόρος    -Κιμωλία ο ύπνος μάλλον σε γέμισε δυνάμεις....σε συγχαίρω και σου ζητώ συγνώμη για τη συμπεριφορά που έδειξα απέναντι σου, την υπεροψία μου και την αποκοτιά μου.

Κιμωλία           ύπνος μάλλον σε συνέτισε μαρκαδόρε....σε συγχαίρω. Έλα τώρα τα παιδάκια έχουν αρχίσει να γράφουν, να ζωγραφίζουν.



τα παιδάκια ζωγραφίζουν...γράφουν...























ΣΚΗΝΗ ΤΡΙΤΗ

ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ



Χτυπάει την πόρτα η γραμματέας και φέρνει την αλληλογραφία. Ένας φάκελος χρωματιστός ξεχωρίζει

Γραμματέας   -Αυτό είναι συστημένο κύριε υπουργέ. Γράφει από έξω Διθέσιο Δημοτικό σχολείο Παλαιόστανης Πιερίας.

Υπ. Παιδείας  -Το χωριό μου! Τί να μου στέλνουν τα πατριωτάκια μου στα καλά καθούμενα....έχω σύσκεψη σε μισή ώρα δεν προλαβαίνω να τον ανοίξω ...άνοιξε τον εσύ...

Γραμματέας   -Κύριε Υπουργέ με έχετε διατάξει να μην ανοίγω τα συστημένα γράμματα, δε μπορώ να παραβώ τη διαταγή σας.

Υπ. Παιδείας     -Ε, έχεις δίκιο, άφησέ τον, θα τον ανοίξω εγώ. Σε παρακαλώ, πήγαινε τώρα, έχω να μελετήσω για την σύσκεψη.



Κοιτάζει το φάκελο και μετά από λίγο τον ανοίγει.

Υπ. Παιδείας     -Μα τί είναι αυτό; Ζωγραφιές; Χάνω το χρόνο μου φαίνεται.



Συνεχίζει να τον περιεργάζεται και να βγάζει από μέσα το περιεχόμενο.

Υπ. Παιδείας     -Μα τί έχει μέσα; έναν μαρκαδόρο και μία κιμωλία! Άλλο και τούτο. Τί μου στέλνουν οι πιτσιρικάδες;



Βγαίνει η κιμωλία και ο μαρκαδόρος.

Κιμωλία            -(τεντώνεται) Ουφ, πιάστηκα μέσα στον φάκελο τόσες μέρες.

Μαρκαδόρος     -Επιτέλους καθαρός αέρας, ο φάκελος μύριζε κλεισούρα και αυτή η σκόνη σου….αψιού (φταρνίζεται)

Κιμωλία            -Κάνε ησυχία επιτέλους, ο υπουργός διαβάζει.

Μαρκαδόρος     -Αυτός είναι ο Υπουργός; Λες να σε αναγνωρίσει;

Κιμωλία            - Δε νομίζω (με απογοήτευση) όλες οι κιμωλίες είμαστε οι ίδιες….εκτός εάν…

Μαρκαδόρος     - Εκτός εάν; Εκτός εάν τι;

Κιμωλία            - Τίποτα….

Μαρκαδόρος     - Ε, τότε αν τίποτα, τότε θα περιμένουμε παθητικά να δούμε τί θα αποφασίσει.

Κιμωλία            -(αναπηδά) Τί;  Να περιμένουμε τί θα αποφασίσει; Έτσι παθητικά; (ενθαρρύνεται)  Γράφε όσο ο Υπουργός διαβάζει, γράφε...

Μαρκαδόρος    -Τί να γράψω; Πού να γράψω; (ενθαρρύνεται και αυτός)

Κιμωλία           -Τρέχα στον τοίχο απέναντι και γράψε με κεφαλαία ΨΩΜΙ -ΠΑΙΔΕΙΑ με έψιλον γιώτα το «ι» -ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Μαρκαδόρος    -Δεν κάνει να λερώνουμε τους τοίχους.

Κιμωλία            -Έχεις δίκιο...νόμιζα εσείς οι νέοι .....ε τότε γράψε στα πρόχειρα χαρτιά του.

Μαρκαδόρος    -Σωστά στα πρόχειρα χαρτιά του ….

Κιμωλία           -Όμως αυτά θα τα πετάξει....

Μαρκαδόρος    -Ωχ, όχι σκέψου κάτι άλλο, εσύ είσαι η έμπειρη.

Κιμωλία            -Στο χαρτί που προορίζει για τη σύσκεψη, στο τεύχος που είναι πάνω στο γραφείο του. Αυτό που γράφει “Πρόγραμμα αναδιάρθρωσης δημόσιας εκπαίδευσης

Μαρκαδόρος     -Σωστά, στο φάκελο που γράφει ….Πρόγραμμα… πάλι πρόγραμμα…. αναδιάρθρωσης…ευρωπαϊκό και αυτό λες; πώς το είπες;

Κιμωλία           -“Πρόγραμμα Αναδιάρθρωσης Δημόσιας Εκπαίδευσης” έλα μην αργείς, χάνουμε χρόνο. Το πρόγραμμα αυτό είναι καθαρό ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκά προγραμματισμένο!



Ο μαρκαδόρος γράφει και ταυτόχρονα μιλάει

Μαρκαδόρος     - Ελληνικό πρόγραμμα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές λοιπόν!

Κιμωλία            -Γρήγορα μαρκαδόρε, κάνε γρήγορα....το θέμα της παιδείας στην Ελλάδα δε θα λυθεί ποτέ….γράψε ακόμη πάνω στον τίτλο του προγράμματος «ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ» με κεφαλαία μην ξεχνάς, με κεφαλαία γράμματα.



Ο  μαρκαδόρος τα καταφέρνει και γράφει τον καινούργιο τίτλο στο τεύχος

Κιμωλία            -Μπράβο μαρκαδόρε....εγώ δε θα μπορούσα να γράψω σε χαρτί ούτε στο γυαλιστερό εξώφυλλο του τεύχους...

Μαρκαδόρος    -Εμείς οι δύο συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο...εσύ έχεις τη σοφία εγώ την τεχνολογία!

Κιμωλία            -Άντε πάλι η τεχνολογία....

Μαρκαδόρος    -Εντάξει έχω την καινοτομία.... ο Υπουργός σταμάτησε το διάβασμα, ίσα που πρόλαβα και έγραψα...τώρα περιμένουμε να δούμε...



Ο υπουργός σηκώνεται. Αφήνει στην άκρη το φάκελο με τις ζωγραφιές και τα γράμματα των μαθητών. Έρχονται ο υπουργός οικονομικών και πολλοί υφυπουργοί. Η σύσκεψη ξεκινάει.

Υπ. Παιδείας      -Κύριες, κύριοι, σας κάλεσα σήμερα εδώ, Υπουργέ Οικονομικών και Υφυπουργοί των Υπουργείων μας, για να σας ανακοινώσω το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για τις σχολικές μονάδες.

Ο Υπουργός Παιδείας βγάζει το τεύχος με το πρόγραμμα και χωρίς να κοιτάξει το δίνει στον Υπουργό Οικονομικών.

Υπ. Παιδείας     -Ορίστε κύριε Υπουργέ, με λίγα λόγια μιλάμε για περικοπές, για απολύσεις, για διαθεσιμότητα, για μείωση του αριθμού των σχολείων, όπως ακριβώς ορίζει το εθνικό πρόγραμμα έπειτα από τον ευρωπαϊκό προγραμματισμό για τη χώρα.

Υπ. Οικ/κών     -Μόνο που ο τίτλος του προγράμματος σας είναι ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ

Υπ. Παιδείας     -Ε αποκλείεται, αποκλείεται.

Υπ. Οικ/κών     -Μα δε ξέρετε να διαβάζετε κύριε υπουργέ; πανεπιστήμιο τελειώσατε, έλεος!



Ο Υπουργός μένει άναυδος. Σκέφτεται για λίγα λεπτά

Υπ. Οικ/κών      -Κύριε Υπουργέ είστε εδώ ή ταξιδεύετε;

Υπ. Παιδείας     -Τέλειωσα το πανεπιστήμιο και όπως έλεγα όταν ήμουν μικρός ήθελα να πάω πανεπιστήμιο για να μάθω τα κεφαλαία γράμματα.

Υπ. Οικ/κών      -Και τελικά μεγαλώσατε κύριε Υπουργέ; Μάθατε τα κεφαλαία γράμματα;

Υπ. Παιδείας     -Μάλλον όχι.



Κατεβάζει το  κεφάλι.

 Υπ. Παιδείας  -Θυμάμαι που είχα μια άσπρη, κάτασπρη κιμωλία και έγραφα στον μαυροπίνακα: δουλεύω, δούλεψα, θα δουλέψω, θα δουλεύω…

Υπ. Οικ/κών    -Κύριε υπουργέ θα μας αναλύσετε το πρόγραμμα του υπουργείου σας για την αναδιάρθρωση στη δημόσια παιδεία, για τη διαθεσιμότητα και το κλείσιμο σχολείων ή θα μας δουλεύετε κλίνοντας το ρήμα «δουλεύω»; 

Υπ. Παιδείας     -Αφήστε με να ολοκληρώσω. Είχα λοιπόν την κιμωλία στο χέρι και έγραφα θα δουλεύω...και αναρωτιόμουν τί δουλειά θέλω να κάνω όταν μεγαλώσω...ήθελα να γίνω δάσκαλος...και τελικά έγινα πολιτικός...

Υπ. Οικ/κών    -Ποτέ δεν είναι αργά Υπουργέ….εξάλλου είστε νέος ακόμη….επί του θέματος παρακαλώ.

Υπ. Παιδείας   -Ήθελα να δουλεύω με παιδιά...

Υπ. Οικ/κών    -Μάλλον θέλατε να είστε πάντα παιδί...

Υπ. Παιδείας   -Τα παιδιά έχουν καθαρό μυαλό, τα παιδιά έχουν αγνή ψυχή...

Υπ. Οικ/κών    -Κύριε υπουργέ λυπάμαι...

Υπ. Παιδείας  -Κοιτάξτε τί μου στείλανε τα παιδιά του δημοτικού που φοίτησα και εγώ μικρός. Ένα από τα πολλά που θέλουμε να κλείσουμε σε όλη τη χώρα. Τι θέλουμε τελικά; Να δυσαρεστήσουμε μαθητές, να μη μάθουν τα παιδιά μας γράμματα;

Υπ. Οικ/κών      -Και τί προτείνετε κύριε Υπουργέ; Να μη προχωρήσουμε σε περικοπές στην παιδεία; Να μην κλείσουμε σχολεία; Να κατασπαταλάμε δημόσιο χρήμα;

Υπ. Παιδείας   -Σπατάλη δεν είναι η δημόσια παιδεία αλλά επένδυση για το μέλλον.(τονίζει τα λόγια του) Γνωρίζουμε πολύ καλά από πού μπορούμε να κάνουμε οικονομία. Για αυτό προτείνω: όχι στο κλείσιμο των σχολείων....



Οι Υφυπουργοί κοιτάζονται, ο Υπουργός Οικονομικών θέλει να αποχωρήσει. Σηκώνεται.

Υπ. Παιδείας  -Πριν αποχωρήσετε θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο Παιδείας δε θα προχωρήσει σε περικοπές στην παιδεία. Τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά.



Δείχνει την κιμωλία και τον μαρκαδόρο

Υπ. Παιδείας   -Αυτές εδώ οι ζωγραφιές, αυτή εδώ η κιμωλία με γύρισε χρόνια πίσω....και αυτός ο μαρκαδόρος έκανε κάτι μαγικό. Ας κάνουμε αυτό που μας προτείνουν τα παιδιά.

 Υπ. Οικ/κών   -Δηλαδή; Να κάνουμε σπατάλες; Τα παιδιά δε γνωρίζουν από οικονομικά, μόνο να ζωγραφίζουν ξέρουν.

Υπ. Παιδείας   -Ας μη γνωρίζουν οικονομικά, γνωρίζουμε εμείς. Θα κάνουμε οικονομία από αλλού, δεν έχω ανάγκη από δύο υφυπουργούς, από δύο ηλεκτρονικούς υπολογιστές στο γραφείο μου, ούτε από ακριβό αυτοκίνητο, ούτε από τρία κινητά τηλέφωνα……



Ο υπουργός Οικονομικών αποχωρεί εκνευρισμένος. Οι υπόλοιποι κοιτάζουν με απορία τον Υπουργό Παιδείας.

Υπ. Παιδείας    -(εκνευρισμένος) Τί με κοιτάτε έτσι; Κοιτάξτε εδώ τις ζωγραφιές των παιδιών. Κοιτάξτε τί ζωγράφισαν οι μαθητές που τους έχουμε μετατρέψει σε αριθμούς και νούμερα για την υλοποίηση ενός εθνικού προγράμματος.



Ο Υπουργός δείχνει τις ζωγραφιές.

Υπ. Παιδείας    -Αυτό εδώ το παιδάκι ζωγράφισε το σχολείο του ως φάντασμα….το χρωμάτισε με σκούρα χρώματα ….αυτό εδώ έκανε ένα γκρίζο σύννεφο πάνω από το σχολείο του….(σταματάει συγκινημένος) αυτή η ζωγραφιά με συγκλόνισε ….κοιτάξτε ….έχει ένα σχολείο και καταπάνω του κατευθύνεται ένα τανκς….το τανκς το οδηγάει ο Υπουργός Παιδείας…δηλαδή εγώ…..όπως τότε επί δικτατορίας….το τανκς κινείται πάνω σε παιδικά κορμιά….(συγκινείται, απόλυτη σιγή κυριαρχεί)

Υφ.Οικ/κών Α΄ -Κύριε Υπουργέ ζητώ την παραίτησή μου…τα λόγια είναι περιττά…οφείλουμε να δούμε το θέμα της παιδείας από την αρχή….νομίζω  τα παιδιά είναι πιο σοφά από εμάς…

Υφ.Οικ/κώνΒ΄ -Κύριε Υπουργέ παραιτούμαι και εγώ…τα παιδιά είναι μικρές προσωπικότητες…

Υφ.Παιδ. Α΄     -Μεγάλες προσωπικότητες κατά τη γνώμη μου, που θέλουμε να τις καταντήσουμε μικρές….

Υφ.Παιδ. Β΄     -Και από πρόσωπα να γίνουν νούμερα ενός απρόσωπου προγράμματος!

(Όλοι μαζί οι Υφυπουργοί)

                       ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ!!





ΣΚΗΝΗ ΤΕΤΑΡΤΗ

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Δάσκαλος         -Παιδιά έχω ένα χαρμόσυνο νέο.

 Μαθητές          -Πέστε μας κύριε !

Δάσκαλος        -Ήρθε επιστολή από το υπουργείο. Σύντομα θα δημοσιευτεί και στις εφημερίδες. Κανένα σχολείο δε θα κλείσει. Θα λειτουργήσουμε κανονικά.

Τα παιδάκια χοροπηδάνε από τη χαρά τους.



Μαθητές          -Λέτε να τα καταφέραμε; Λέτε να τους πείσαμε;

Δάσκαλος        -Και βέβαια τα καταφέρατε!

Μαρκαδόρος   -Βάλαμε και εμείς το χεράκι μας όμως, την τεχνολογικά προηγμένη μελάνη μου συγκεκριμένα!

Κιμωλία          -Μαρκαδόρε είσαι αδιόρθωτος, πάλι κομπάζεις για την τεχνολογία σου;

Μαρκαδόρος  -(Γελάει) για την καινοτομία μου....γράφω σε ιλουστρασιόν χαρτί χωρίς να ξεβάφω....

Κιμωλία          -(Γελάει) σου βγάζω το καπέλο κύριέ μου, είσαι πραγματικά καινοτόμος....

Μαρκαδόρος   -Και εγώ σου βγάζω το καπάκι κυρία μου, είσαι αναντικατάστατη....



ο δάσκαλος προς τα παιδιά

Δάσκαλος       -Ελάτε να γράψουμε παιδιά στον μαυροπίνακα και στον άσπρο πίνακα. Οι μισοί θα πάρετε άσπρες κιμωλίες και οι μισοί μαύρους μαρκαδόρους. Και γράψτε τη φράση:

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ

                           με κεφαλαία γράμματα. Σήμερα στο μάθημα της γλώσσας θα μάθουμε τα κεφαλαία γράμματα.



ΤΕΛΟΣ


το έργο αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της συγγραφέως Δομνίκης Καράντζιου και προστατεύεται από την ελληνική, κοινοτική και διεθνή νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου